Design dla koneserów
Na rynkuStudio Prodesigne powstało w 2006 r. Wnętrza zachwycają przemyślaną, odważną realizacją, a 260 metrów kwadratowych przestrzeni wypełnionej nowoczesnym designem inspiruje i pobudza wyobraźnię. Krzesła, stoliki, kanapy, lampy firm takich jak Axor, Kartell, Baxter, Marazzi, Targetti Poulsen ucieszą każdego miłośnika designu.
- Na początku zajmowaliśmy się tylko i wyłącznie sprzedażą elementów wyposażenia łazienek. Wraz ze wzrostem rynku i zmianą jego struktury oraz obserwacją tego, czego potrzebują klienci, wprowadziliśmy do oferty firmy takie marki jak Kartell i Baxter – mówi Agata Kukułka, PR menadżer Prodesigne.
Klientami studia są przede wszystkim architekci wnętrz. - Nasza baza to ponad 700 kontaktów do architektów z całej Polski. Przyjeżdżają tu ze swoimi klientami. Sami również projektujemy dla klientów indywidualnych i firm – wyjaśnia Agata Kukułka. Szukamy ofert w podanym przez klienta przedziale projektowym jak i cenowym, zawsze w zakresie polecanych najwyższych jakościowo marek – dodaje menedżerka Prodesigne.
Biznes w wannie
Zielona ściana wypełniona w całości żywymi kwiatami przypominającymi mozaikę, wysmukłe biały wanny, ogromne drzwi wyłożone pociętymi, przypominającymi awangardową koronkę kawałkami lustra, wszechogarniająca biel i tryskający z ściany strumień wody. Tak wygląda pokój konferencyjny i showroom Prodesigne, zwany Łaziebnym. Nietypowe miejsce spotkań z klientami to pomysł Macieja Jurkowskiego, cenionego projektanta wnętrz i Roberta Niessnera, szefa Prodesigne. - Chcieliśmy sięgnąć do idei „zewnętrza we wnętrzu”. Okno wygląda jak elewacja, kamienica obrośnięta zielenią – wyjaśnia Agata Kukułka. Takich niezwykłych miejsc jest w siedzibie Prodesigne więcej, choć Łaziebny robi największe wrażenie. Wszystkie wskazują na to, że Prodesigne tworzy zespół kreatywnych i utalentowanych ludzi.
Inicjatywa Dizajn
Prodesigne nie ogranicza się do działalności projektowej. Wspólnie z Fundacją Pauza rozpoczął realizację projektu Inicjatywa Dizajn, mającego na celu promocję współczesnego designu w Krakowie. ID to cykl spotkań z projektantami, architektami, wystawy i konferencje. Imprezy i działania w ramach Inicjatywy odbywają się dwutorowo. Przy okazji Włoskiego Momentu we wnętrzach Prodesigne odbyła się prezentacja kalendarza Lavazza na 2010 r. i otwarcie Nowej Wzorcowni prezentującej nowe marki w ofercie Prodesigne - Baxter i Kartell.
W tym samym czasie w Pauzie odbyła się retrospektywa fotografii do kalendarza Lavazza. Kiedy w Pauzie prezentowana była wystawa Axor Urquiola Inspiracje (fotografie studia Melon inspirowane twórczością znanej włoskiej projektantki Patricii Urquiola), w Prodesigne można było oglądać projekty jej autorstwa – wanny, armaturę – inspiracje w 3D.
– Jesienią odbędzie się odsłona niemiecka. Planujemy wernisaż rzeźb Leny Hensel, a w Pauzie pokazane będą fotografie Götza Diergartena – współczesnego niemieckiego fotografa. Obecnie trwają rozmowy z Instytutem Goethego, który miałby objąć patronatem te wydarzenia – mówi Agata Kukułka. Prodesigne koncentruje się również na współpracy z innymi podmiotami realizującymi działalność pro-design i w ten sposób współuczestniczy w krakowskiej odsłonie konferencji „Świadome wnętrze”, przygotowanej przez firmę Martela, w której weźmie udział ok. 150 architektów.
Pobudzanie wyobraźni
To co odróżnia Prodesigne od innych salonów w Krakowie to brak gotowych ekspozycji. Płytki, podłogi i inne elementy wyposażenia umieszczone są m.in. w specjalnie zaprojektowanych wózkach. W sumie do dyspozycji kupujących oddano pięć pomieszczeń. Klient nie zobaczy gotowej ekspozycji, ale może z bliska przyjrzeć się materiałom. - Chcemy uciec od stereotypu, że zakupy artykułów do wyposażenia wnętrz muszą odbywać się w atmosferze, w której ktoś sugeruje jakieś rozwiązania pokazując np. gotowe łazienki – mówi Agata Kukułka. - Z jednej strony to trudniejsze, bo zmusza ludzi do tego, by wyobrażali sobie rożne rzeczy, a z drugiej - łatwiejsze, bo nas nie ogranicza – dodaje.
Właściciele Prodesigne podkreślają, że zawsze starają się pracować w określonym, narzuconym przez klienta budżecie, a oferta studia nie jest skierowane wyłącznie do bardzo zamożnych ludzi.
- Design to nie tylko to, co widzimy, ale też filozofia życia. Współpracujemy z dużymi dostawcami z zagranicy, ale w ofercie mamy też polskie produkty. Zależy nam na tym, żeby mówić o dobrym designie i żeby ten dobry design kojarzył się z Krakowem – podsumowuje Agata Kukułka.
*Prodesigne mieści się w jednym z odrestaurowanych domków cechowych na Placu Historycznym przed Galerią Kazimierz. Prodesigne współtworzyło m.in. takie obiekty jak Zamek Korzkiew, Spa Endorfine, Hotel Paradise i Burowiec Onyx.