Zabłocie Concept House II to projekt mieszkaniowy, w ramach którego wzniesiono siedmiopiętrowy budynek w kształcie litery L. Uwagę przykuwa jego oryginalna elewacja z żaluzjami, które sprawiają, że zmienia się ona w zależności od tego, czy żaluzje są złożone, czy rozłożone. Żaluzje mają także pełnić funkcję wyciszającą od strony ulicy. Budynek zyskuje również niepowtarzalny charakter dzięki muralowi na fasadzie. Mural został stworzony przez znanego jako M-City – artystę street-artowego, grafika i projektanta.
Dla wygody mieszkańców w obiekcie powstały dwie osobne klatki schodowe z niezależnymi windami, a także lobby z przestrzenią wspólną przeznaczoną na strefę relaksu.
W budynku Zabłocie Concept House II znalazło się 113 mieszkań o zróżnicowanych powierzchniach i układach oraz 59 komórek lokatorskich. Dodatkowo na parterze zaprojektowano cztery lokale użytkowe, które mają pełnić funkcje handlowo-usługowe i służyć jako dodatkowe udogodnienie dla mieszkańców osiedla.
Warto także zwrócić uwagę na zagospodarowanie terenu inwestycji. Przedsięwzięcie obejmuje bowiem stacje ładowania samochodów elektrycznych czy prywatny paczkomat, z którego mogą korzystać tylko mieszkańcy kompleksu. Prócz tego mieszkańcy mają też do dyspozycji wózkownio-rowerownię i ogródek z ławkami od strony wewnętrznego dziedzińca. Zielony dziedziniec ze specjalną roślinnością ma minimalizować emisję alergenów.
Zabłocie Concept House II to drugi etap inwestycji zlokalizowanej przy ulicy Zabłocie, nieopodal ulicy Ślusarskiej, w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Dużą zaletą tej lokalizacji jest dostęp do rozwiniętej infrastruktury handlowo-usługowej i komunikacyjnej.
Wystarczy wspomnieć, że w sąsiedztwie budynku Zabłocie Concept House II znajduje się przystanek tramwajowy, a kilkuminutowy spacer wystarczy, aby dotrzeć do stacji kolejowej Kraków Zabłocie.
Projekt: BLOK ARCHITEKCI
Wykonawca: GRIMBUD
Grupa Arkada to firma rodzinna, która od lat w swoich inwestycjach stawia sobie za cel łączenie funkcjonalności, estetyki i racjonalności ekonomicznej, tak, aby finalny produkt był dostępny w rozsądnej cenie. Firma kieruje się filozofią polegającą na kształtowaniu dobrych relacji z klientami, dbaniu o ich poczucie bezpieczeństwa i pomaganiu im w dokonywaniu świadomych wyborów.
fot. R